tisdag 14 januari 2014

Tisdag 14/1

Inlägg av Madeleine Mofjärd

Dagen började med att gruppen samlades och vi kom fram till de steg vi skulle hinna med under dagen. Jag och Ilona började tillsammans att arbeta på det maffiga halsbandet som senare under dagen ledde till ett riktigt bra resultat. Under tiden vi pysslade med halsbandet jobbade Julia vidare med bloggen samt sammanställde de plaggskisser vi alla i gruppen gjort tidigare igår. Efter någon timme lämnade jag arbetet med halsbandet helt till Ilona då vi märkte att två av våra gruppmedlemar inte var på plats för att sy. Jag började då med att rita och klippa ut mönster till en topp i materialet goretex som är en del av vår kollektion. Under dagen hann jag en bra bit på plagget och arbetet som väntar imorgon blir att sy in dragkedja i ryggen och fålla det sista på toppen. Vi har nu hunnit en bra bit på våran kollektion och jag har en känsla av att vi kommer få ett riktigt bra slutresultat, förhoppningsvis utan att behöva stressa ihjäl  oss när vi närmar oss deadline. Hittills har vi hållit oss bra till planeringen, fortsätter vi såhär så blir det inga som helst problem att vara klara till vernissagen på Fredag. 


Förmiddagens pärl-arbete tillsammans med Ilona 



Julia får hjälp med mönsterkonstruktionen för sin indian-inspirerade peplum-topp


Roxy påbörjar mönsteruttagningen för hennes specialdesignade kjol


Mönsterdelarna innan utklippning 


Tack för mig, nu hoppas vi på ett lika bra resultat imorgon! 

Skrivet av: Madeleine Mofjärd 





1 kommentar:

  1. Ser jättefint ut, kul att grupparbetet funkar bra! Ska bli spännande att se halsbandet sen!

    SvaraRadera